Oj, vad tiden går fort!

Man kan bara sitta och undra var all ens tid tar vägen. Svisch säger det, och så har en vecka fallit en emellan fingrarna. Jag säger inte att bara för att det går fort så är tiden bortkastad, men det hade varit skönt att få njuta av stunderna man får lite längre. Till hösten skrivs jag in på högskola och kommer att ännu en gång förvandlas till en hårt slitande student. Kan känna att det är lite surt att man måste sitta i skolbänken minst fyra år till för att överhuvudtaget få ett bra jobb. Men det är så samhället fungerar så det är bara att bita ihop och hoppas på det bästa och försöka tänka positivt.

Allt eftersom tiden går så tillkommer det mer ansvar, och antalet "vuxenpoäng" blir fler. Jag personligen har ännu inte lärt mig att dricka kaffe helt svart, eller äta sill. hmm. Men jag tycker ändå att min mognads grad blir hög, med tanke på att jag bara är 19 än så länge. Man kan se detta från två perspektiv, ena är att jag har mognat eller ett annant att jag börjar bli tråkig. Fast det är ju helt klart en definitionsfråga. Ni kan med göra detta testet se hur gamla, "host,host" vuxna ni är.

vuxenpoäng

(Genom att trycka på bilden kommer ni fram till sidan.)


Själv tycker jag att jag har varit väldigt vuxen idag, mycket produktiv och inte det vanliga lata jag. Eftersom killen nu jobbar på dagarna får jag hitta på ett sätt att försöka roa mig själv. Så jag har städat mitt rum, lämnat in bilder på kamerahuset för kopiering, fikat med Sofia (kompis), lånat böcker på bibliotektet (tre tegelstenar skall jag lova er). Tre klassiska faörfattare Minette Walters, engelsk kriminalförfattare, Stephen King och Charles Dickens. De två sistnämnda känner de flesta till, så jag ödslar inga fler ord på dem. inte nu iallafall de kanske kan få en rad när jag läst ut böckerna. Nu kan jag nästan förstå varför min vuxenpoäng är så hög.

Jag kommer sluta dagens inlägg med ett litet ordspråk för denna vecka. Hittade det i min kalender, så här lyder det:

- Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
(Ryskt ordspråk)



Kommentarer
Postat av: linn

Jag blev bara 10,9 år....

2008-07-15 @ 11:08:40
URL: http://regnspeglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0