Reviews:

Review magnus:

 

För det första tycker jag att ditt sätt att skriva är mycket lättläst och man kan mycket bra hänga med i texten. Jag tycker att du har en bra röd tråd genom hela essä, och allt som du tar upp känns som att de ligger på rätt plats i essän. Det är roligt att du har hittat så många källor trots att det är ett relativt nytt fenomen. Det är bra att du i början specificerar inriktningen på din essä i att den vinklar sig emot hur vi interagerar över internet. Det är ett intressant ämne sociala media, och det är så mycket mer under ytan än vad jag som vanlig användare ser. Även i hur mycket vi egentligen påverkar utan att kanske veta om det.

 

Som sagt det är kul att få veta mer om marknadsförning och hur den ter sig i nya former, jag tycker att du gjort ett bra jobb, och essän är verkligen intressant hela vägen igenom. Det är intressant i den månen att du tar upp mycket om oss användare och vilka krav vi har på reklam idag, och att vi gör det allt svårare, men kanske lockar fram mer uppfinningsrikedom hos medieskaparna. Detta har vi nytta av sedan när vi kommer ut på marknaden, i och med att vi har förståelsen för vilket kraftfullt verktyg sociala medier är och användarens roll i det hela.

 

Den finns en vetenskaplig artikel som kommer ifrån ”Computer in Human Behavior som heter ”Who interacts on the web?: The intersections of users personaity and social media use”. Den hade kanske varit intressant i det här sammanhanget då den handlar om hur den användar-genererad webben användares personligheter får dem att medverka i denna nya form av media. Och vad detta kan ha för påverkan när man som företag ska ge sig ut i mediaträsket. Den finns att hitta på sciencedirect.

 

Correa, T, Willard Hinsley, A, Zúñiga H (2009) Who interacts on the web?: The intersections of users personaity and social media use. Computers in human behavior, Elsevier.

 

 

 

Review marcus

 

Tycker att det är en trevlig touch att du skriver personligt, och det bidrar mycket till att en text inte blir jobbig att läsa. Jag tycker att det är bra att du ger ut handfasta tips till de som är med i ett band om hur de kan gå tillväga när det vill använda sociala medier för att promota sig. Essän är mycket informativ och jag tycker att den täcker bra det man behöver veta om man ska börja använda twitter vid marknadsförning. Jag tycker att du har en bra röd tråd genom hela essän som du på ett bra sätt får genom att hela tiden knyta tillbaka till huvudämnet musik.

 

Jag tycker att det är en intressant essä eftersom att jag inte har förstått mig på twitter och hur det bilvit så stort. Men Twitter erbjuder många möjligheter till marknadsföring, och jag kan nu bättre se det bra med Twitter, och det som gör det unikt. Jag tycker också att det är bra att du i slutsatsen tar in dina egna åsikter vilket ger ett bra bidrag till essän.

 

Helheten tycker jag är mycket bra på din essä, och jag tycker att jag lärde mig nått nytt vilket visar på att den är intressant och lätt att ta till sig.

 

Var ute och googlade runt och hittade den här: du kanske redan vet om den men jag tyckte att det var smart. Ett sätt att distribuera musik, hitta eller dela med sig av musik på twitter med Twisten.se. Kan hitta musik och dela med sig musik över hela jorden.

 

http://www.webmastern.se/2009/02/musik-twitter-twisten/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0