Det är nästan så man blir mörkrädd.

Världen är på väg mot en mörk undergång om vi inte gör något snart. Jag läste i en artikel att sedan Kyoto-avtalet skrevs så har de stora länderna ökat sina utsläpp med 11%. Jag fattar inte att de kan gör det. Har man skrivit under ett avtal så måste man hålla det. Mitt förtroende för dagens politiker har gått ned nått så avskyvärt, och jag kan inte förstå att det inte görs något för våran planet.

Vi människor är allt för egoistiska för att inse att det vi gör skadar miljön, allt hanladr om kapital och den egna vinningen. Men detta kommer bara kunna hålla i ett litet ta till, för allt det där är kortsiktigt. Den egna vinningen nu för stunden. Men vad skall hända för framtida generationer? Mina barn och deras barn? De har också lika rätt till jorden, även om de inte har fötts ännu. Jag blir så arg att inget görs, och även fast folk gör saker är det inte tillräcklligt.
image37


VI måste sluta upp och vara så egoistiska och tänka mer på framtiden och vad dagens handlande kommer ha för konsekvenser imorgon. Vad skulle jag och du kunna göra för att förbättra världen? Jag har äntligen fått upp ögonen och kommer absolut inte att stänga dem igen.

Vi har bara en jord så var rädd om den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0