Du är mitt allt.

Hur kan en person få ens värld att rubbas helt? Hela mitt kosmos är i gungning på grund utav en person. Dennes kraft får mig att glömma allt, får mig att drukna in i ett skönt välbehag. Jag är helt såld, och jag kan inte förstå hur mitt liv skulle vara utan denna personen. Du är den som får mig tillbaka ned på jorden, men också den som får mig att sväva iväg i mina tankar. Jag är så tacksam att du finns i mitt liv, kan inte föreställa mig ett liv utan dig. Tack för att du finns!

"Men snart så börjar solnedgången lägga sitt varma sken över himmlen. Och en ny stjärna tänds. Den lyser starkast av dem alla, där den sitter mitt på himlavalvet. Medans alla de andra stjärnorna faller vid gryningen så lyser denna stjärna fortfarande lika starkt. Den räds inte för solens första spröda strålar, som reser sig ifrån horisontens kant. Även om stjärnan inte syns på dagen, så finns den där vakandes över solen, ända tills natten lägger sin mantel över dem. Solen slumrar in i djupa drömmar, medans stjärnan strövar med ett vakande öga. Deras träffar är flyktiga, och försvinner lika snabbt som de kom. Gryningar och solnedgångar kommer och går, natt blir till dag, och höst blir till vår."

image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0