Fyra bugg & en cocacola!

Oj, vad man blir svettig av ett två timmar långt buggpass, det bara dryper om en (ja det var kanske lite av en överdrift, iallfall i mitt fall). Men det är väldigt roligt så man tänker nästan inte alls på svetten, om den inte sitter på ens danspartner det vill säga. usch. Jag vet att jag egentligen inte borde säga något för jag svettas också, men det är något som sticker till inne i mig när jag får hela min arm i gubbsvett. Nästan som en elektrisk stöt som går enda ut i tårna. Det är inte så att jag har något emot gubbar så men BYT tröja för sjutton i pausen, så slipper jag iallafall lite av era svettfloder.

Jag har många gånger frågat mig varför killar svettas så mycket, vad kan det bero på? Jag har ett flertal gånger stått och kollat på killarna i min dragkampsklubb, där rinner svetten och bildar små droppar längs näsa och haka för att sedan falla ned på kläderna. HUmm! Jag själv sväller upp som en röd tomat så fort jag gör något ansträngande, det är inte så roligt det heller.

Jag skulle gärna vilja lära mig att svettasordentligt. För den svett som jag ger ifrån mig på buggen är inte alls så stor. Fast om jag tänker efter så är det kanske inte bra att jag lär mig svettas ändå. Då kommer jag få sådana där pinsamma ringar under armarna och det vill jag naturligt vis inte. Så man kan ju säga att detta är lite av en pest eller kolera situation! Antingen får jag ta och svälla uppp som en röd tomat eller få ringar under armarna. Så nu blir frågan till er: Vad skulle ni välja i den här situationen pest (röd tomat) eller kolera (ringar).

Nu skall jag ta och pallra mig ned och duscha bort all gubbsvett och min egen. Ha en fortsatt trevlig kväll/natt!

Over and out// Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0