Solen skiner, och livet leker.

Allt blir så mycket lättare när solen skiner ute, humöret ligger på topp och allt känns så mycket lättare. Min pojkvän säger att jag blir som en helt annan person när solen skiner, och det kanske stämmer till en viss grad. Jag känner personligen att det är mycket lättare att vara glad om det är fint väder, för när det regnar sitter man bara inne och degar.

Regniga dagar kan vara väldigt deprimerande för de tar fram det mörka och sorgsna tankarna i en. Det funkar nästan som en magnet, regnvädret drar till sig alla deprimerade känslor. Man blir också så förslappad och trött när det är dåligt väder. Det enda man vill göra är att krypa så långt under täcket som möjligt och inte komma ut igen.

Imorgon kommer det regna säger det på tv. VARFÖR!? Jag ska iväg på min första tävling för iår. Fast ioförsig om man tänker efter så är det ju trotts allt Boxholm vi pratar om. De har kroniskt regnande där borta, iallafall när vi dragkampare samlas där för att tävla om ostar. Jag hoppas verkligen att det håller upp imorgon för det är inte kul att gå runt och vara dyngblöt enda in på kroppen. Jag har varit med om tävlingar där jag gått runt stelfrusen och det är inget att rekomendera.

Jag hoppas att det kommer gå bra, och jag är lika nervös som vanligt. Detta är min tredje säsong och jag har fortfarande inte vant mig. Hmmm. Nu ska jag ialafall försöka gå och förbereda mig mental, känns som om jag skall bryta ihop snart. Men en sak som är bra det är att jag väger det jag ska, så det behöver jag inte oroa mig över.
ww.stenungsundsdragkamp.se

Denna sidan kan ni beöka om ni skulle vara intresserade av sporten Dragkamp och bor i närheten av Stenungsund. :) Ser framemot att få dra med er om ni har tid och lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0