April, April!

Har ni sett några bra aprilskämt idag? jag hittade ett på svt:s hemsida om att det ska finnas vip-platser på tunnelbanan. Lite kul tycker jag iallfall, ioförsig jag har nästan aldrig åkt tunnelbana. Men vad man hör så ska det vara ganska trångt, vissa tider, fast det är ju samma som med bussar när alla vill hem samtigt. jag har även hittat något som jag inte riktigt kan avgöra om det är ett aprilskämt eller inte. ni får hjälpa mig om ni har hört om det är det eller ej. Det gäller att IKEA ska lansera en bil. Undrar om den kommer o monterade och med en dålig beskrivning. Haha. Man hade nog blivit ganska paff om man fick bilen hemsickad i ett antal olika lådor. Men somsagt jag vet inte om detta stämmer eller om det är en lögn. Skulle vara ganska kul, om man nu ksulle kunna köpa en IKEA-bil.

Idag har jag spenderat merparten av dagen i skolan, där vi har hållt på med XML, XSL och CSS. Fattade inte så mycket i början men jag tror att det börjar klarna nu efter ett antal övningsuppgifter. Frustrationen var total hos många av oss då halva tiden av workshopen hade gått, men jag lyckades tillslut, villket känns väldigt skönt. jag tror att jag ska ha stor använding av detta när jag ska göra hemsidor, till tex. min kör, lottakår m.m. har insett att detta sättet att strukturera hemsidor och iallfall text är mycket effektiv. Lite krånligare men det blir bättre i slutändan.

Snart är det dags för kören igen, så jag måste ta och laga lite mat innan Niclas kör bort mig. Hoppas att det blir kul idag, för förra veckan gick den mesta tiden bort pågrund av årsmöte. Intressant, men det är roligare att sjunga.Sedan blir det att ta tag i Birgittes uppgift, ni också för den delen, för den ska vara inne imorgon. En anningens jobbig frågeställning men det ska nog gå bra. Så nu blir det matdags, ska ut och rota igenom kylskåpet efter något gott.
//Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0