Latmask nummer 1

blubb
Sovrummet har sedan tv:ns innkommade blivit den plats som jag spenderar mest tid på. En anningens tragiskt för man blir en aningens asocial när man är tvungen att titta på alla egentligen dåliga sopor som går på efermiddagarna. Fast jag har ännu inte sjunkigt till "Glamors" nivå ännu. Vilket gör det hela lite mer försvarbart, eller inte?!

Snart är det dags att sjunga upp i Trollhättans kammarkör, så nu lever jag nästan i ett konstant brus av Brahms bullrande barryton sångare och maffiga orkestar. Så jag hoppas att det går bra imorgon,jag har en hel konsert att lära in på väldigt kort tid, om jag kommer med i kören imorgon. Så jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra, har inte hunnit bli riktigt nervös ännu, men det kommer säkert komma imorgon vid frukostbordet. Funderar stakt på att sova med hörlurarna och  ha på musiken på svag volym så kanske man lär sig under tiden man sover. Fast jag har sett mythbusters göra ett sådant test och det funkade inte. Försökspersonen visst inte mer om fotboll än vad hon gjorde innan hon gick och la sig. Så det kanske är ett dö försök, bättre att få en utvilande nattsömn istället, och försöka drömma musiken istället, som kanske är mer effektivt. Vad vet jag!?

Latmask numero uno, erst, first, yxi, det kan man kalla mig just nu. Ligger som en valross tvärs över sängen och mölar kola, inte bra. Skulle egentligen gå till gymmet, men jag däckade vid tre och sov fram till sex så det belv inte så mycket tid kvar. Så jag får försöka imorgon kanske efter kören. MÅSTE annars har  jag bara tränat en gång den här veckan, och det är under all kritik. Men jag är duktig och går till och från skolan varjedag och det är en haltimmes prommenad ungefär, så lite får jag allt röra på fläsket.

Nä,nu ska jag inte berätta alla smaskiga saker som pågår i mitt liv, för vad har ni annars att se fram emot nästa gång ni kommer hit, eller hur?!
//Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0