10 mars, kl.18.18

18.18 Mörkret bör nu sänka sig utanför fönstret, och allt är tyst i byggnaden, förutom lite el-klickande här och där. Känns nästan som om det är jättesent på kvällen för allt är så avslappnat. Jag sitter här helt själv med datorn som enda sällskapet. Detta är ett försök till att anpassa mina lärotillfällen. Jag tycker att det är mycket lättare att sitta här i skolan och jobba eftersom det inte finns så mycket distraherande saker här, som där hemma. Jag och mina kompisar hade idag en tenta plugg dag, efter som dagen D infaller på fredag. Tänkte att vi tillsammans skulle kunna förhöra och lära varandra, men det blev väl inte produktiv som jag hade hoppats på. Så jag har nu lärt mig att det är lättast att plugga när man är själv, för då kan man inte komma in på villovägar hela tiden. Men vi fick gjort lite i alla fall, det är väl alltid nått.

18.26 Nu är det bäck mörkt, och det är dags att lägga det sista krutet innan det är dags att gå hem.Tycker andå att jag fått ut hyfsat mycket idag, av det som vi ska lära oss. jag gör som jag alltid gör när jag pluggar, jag läser kaplitet och skriver av allt det som jag tycker är viktigt. Jag vet inte om detta är det bästa sättet för mig att lära in, men det har funkat någolunda hittils. Visst det tar mycket tid att skriva ned nya antekningar, men eftersom jag är ganska visuell tycker jag att det är kul att göra fina anteckningar, och jag tror att det hjälper mig lite i inlärandet. Raka fina rader, över rubricker, och fina gröna överstryknings pennor, detta gör att mitt kreativa blir tillfredställt och skapar "flow". Man mår alltid bra av fina anteckningar :)

18.35 På torsdag är det även IKT seminarium på läro-objekt. Det är jag som ska redovisa från min grupp. Jag hoppas att det kommer gå bra, för jag tycker att det är en anningens obehgligt att prata inför folk, speciellt i nått ämne som jag känner mig osäker på. Men jag får helt enkelt ta mig i kragen och klara det, men kan inte göra mer än sitt bästa. 

Men nu är det dags att ta och gå hem i mörkret, hoppas att det slutat pudra snö,
för nu vill jag att våren ska komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0