Borta bra, men hemma bäst.

Nu är jag hemma igen, känns riktigt skönt. Trollhättan känns nu mera som hemma, och Stenungsund har fått hoppa ned på andra plats på "hemmalistan". Fick låna Niclas föräldras bil upp så de slapp köra oss, men vi ska tillbaka med den, i morgon eller övermorgon, för att hämta vår bil som varit på besiktning. En liten vit ford är det :P ganska söt om man borster att den har några år på nacken.

Har varit väldigt produktiv sedan jag kom hem. Jag har sått påskgräs som jag ska sätta kycklingar i, hoppas att jag inte lyckas ta död på gräset innan påsk. Det hade varit lite fail. Sedan har jag också fått mina kiwifrön i jorden, och satt mina små ampellilje barn i en egen kruka, nu när de fått rötter. Mina basilikafrön har tagit sig bra i sin låda, ska ta och lägga upp en bild så ni får se hur de ser ut. Men persiljan har inte kommit någonvart ännu. Men det stod på fröpåsen att det kunde ta allt mella 15-32 dagar för dem att gro, så de brådskar inte.

Så nu när jag varit duktig sitter jag här och slö-surfar efter recept till dagens mat, men jag har ännu inte hittat något som intressera mig. Blir väl antagligen korv och pommes, som finns i frysen. Lätt och jag behöver inte gå och handla idag, får bli imorgon istället när alla affärer fått i fräsha varor.

Men nu ska jag ge mig i kast med pluggandet. Har många texter som ska läsas tills på tisdag.
//Over and out. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0