Hemma igen.

Jag kan rentutsagt säga att jag inte gillar tidiga skoldagar, man är trött och koncentationen blir dålig. Idag började en ny kurs som heter Medieintegration. SÅ nu kommer jag lära min XML, Flex m.m. Det blir lite mer progranering än vad det innan. Kände att all information idag bokstavlihgt talat trycktes ned i halsen på mig, men jag jag förståd iallfall det mesta av det så det var tur.

Här är ett exempel som var med på föreläsningen idag:

DTD
<?xml version="1.0" encoding="ISO8859-1"?>
<!ELEMENT dokument (text)>
<!ELEMENT text (#PCDATA)>

XML
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE kontakt SYSTEM "fritext.dtd">
<?xml-stylesheet href="fritext.css" type="text/css"?>
<dokument>
<text>Ett stycke fritext</text>
</dokument>

CSS
text {font-family: Times New Roman; color: red;}

Det ser värre ut än vad det är, hoppas jag iallfall.

Ska ta och fixa mig lite mat och sedan sätta mig med medieinformation, som är vår andra kurs. Ska göra en veckouppgift till nästa vecka. Ska läsa runt 50 s. engelsk text. Så det är bra att sätta igång.

//Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0