Muffins blir det idag.





Känner ett oemotståndligt sug efter muffins,
så det står högt upp på dagens att göra lista :D
Ska göra samma choklad recept som jag gjorde sist,
till mina födelsedagsmuffins.
De blev jättebra. Ni ser dem på bilderna ovanför.

Här får ni receptet:

Chokladmuffins ca 15 st
- Ugns temp. 200 grader

100 g margarin eller smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält margarin och matfett och låt det svalna
Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt de övriga ingredienserna
Blanda till sist i matfettet
Fördela smeten i formarna
Fyll dem inte mer än en 1/4

Grädda i mitten av ugnen ca 10 min

ENJOY!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Muffins ÄR goda. Dock längesedan jag åt några.. eller nej, det var ju faktiskt när du hade födelsedagsfest ju.. men de var mucho goda!

2009-03-24 @ 15:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0