Odling.




Mina odlingar har tagit sig bra. Basilikan är den som kommit längst, det är bilderna med skotten som har runda blad. Persiljan är påväg men har inte kommit lika långt. Den hade längre grotid, så den kommer ta sig. Tycker att det är en anningens lustigt att den har väldigt raka små blad, men när den är stor har mer kantiga blad. Basilikan har iallafall runda blad så man kan känna igen den när den är ett litet skott.

Påsken är ju snart här så jag har även sått påskgräs som jag ska sätta kycklingar i. Eftersom jag flyttade hemifrån förra året och detta är min första påsk i egen lägenhet så har jag fått köpa mina egna kycklingar. Hittade ett gäng på Willys, mycket söta, fluffiga vita kycklingar. De ser lite roliga ut för deras vingar ser ut som djävulshorn, det tycke iallafall Niclas när han såg dem första gången. VIlket jag nu senare kan hålla med om. Men visst är de söta!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0